Vansinnesbussfärd

Hej alla! Jag är äntligen hemma och har dessutom ätit middag. Var helt slut i huvudet efter skolan efter allt räknande med polynomer och annat.. Fick inte reda på mitt betyg från förra provet heller vilket kändes lagomt bra. Eller inte. I alla fall, ni är säkert nyfikna på vad rubriken står för? Jo såhär var det..

Jag stod och väntade på bussen vid sjukhuset, och så kom en Navet buss och jag tänkte, sure varför inte, eftersom den kommer före så gåt det säkert fortare? Satte mig på bussen och.. det skulle jag inte ha gjort. Har du suttit på en buss någon gång och busschauffören inte vet hur turen ska gå? Det har hänt mig någon gång förut och tro mig, man blir jävligt less när det händer! Färden gick från sjukhuset mot haga-hållet. (so far so good). Men så svängde han av helt fel, så vi hamnade nere på hagavägen. Så fortsätter han mot hagaskolan, svänger där ner mot skönsberg, ner i rondellen, svänger vänster och kör mot korsta. Där svänger han ner mot ortvikens pappersbruk. Han lyckades vända och tog vägen tillbaka mot stan. När han kommer till den stora korsningen (E4an) så vänger han där vänster mot clas ohlsson (alla vet att bussarna där ska fortsätta framåt mot kommunhuset.. -.-). Svänger höger efter bron (Vid delicerano) och hamnar äntligen på navet, men ändå helt åt helvete. Han höll inte ens på att stanna vid navet, utan svängde upp vid ICA esplanaden! Dåvar det någon som fick nog och tröck på stopp-knappen. Nu ville vi inte åka med längre. :P

Tankar i era huvuden är såklart; Men sa ingen något? Jo det gjorde vi. Men han förstod inte svenska.. Eller engelska. Suck.

Åsikter

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback