Smoothies



Var nyss inne på Aftonbladet.se och hittade recept på smoothies som jag tror kan vara goda! Dessutom så ska ju influensan slå till hårt i år och jag vill inte gå och vara sjuk, så nu kommer det bli smoothies för hela slanten! :D Jag tog dessa två för jag tyckte att recepten för dem lät goda.. :)

  • Hallon- och flädersmoothie

Du behöver:

4 dl frysta hallon

1.5 dl koncentrerad flädersaft

2 dl naturell yoghurt 3 % fett, ev låglaktos

Gör så här:

Kör hallon, flädersaft och yoghurt i en mixer. Häll upp i 2 vackra glas.

&

  • Ananas-smoothie

Du behöver:

500 gram färsk ananas

2 dl utspädd ananasjuice

4 dl vaniljyoghurt

1.5 msk vit sirap

100 gram ananas att garnera med

Gör så här:

Skär bort skalet och dela ananasen i bitar. Frys ananasbitarna cirka 1 timme.
anda ananas, juice, yoghurt och sirap i en matberedare och kör alltsammans i några sekunder.

Häll upp i 4 glas. Garnera med ananas.

Är du nyfiken på vilka andra smoothies det fanns så kan du hitta dem
här!


Åsikter

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback