"2 timmar om dagen räcker.." WoW


Amen snälla? Ni måste väl ändå skämta med mig? Det står i Aftonbladet om hur en 15-årig pojke kollapsade av en dygns spelade av World of Warcraft. Vidare har många kommenterat till artikeln och ännu en artikel har skrivits där AB har tagit kontakt med en s k expert. Artikeln kan läsas
här!

Han säger; "– Två timmar spelande om dygnet räcker, då hinner man komma in i spelet. Fem timmar är för länge, säger Roger Thörn." De WoW-spelare som läser detta kommer säkert hålla med mig om att Vad i helvete hinner man göra på två timmar? Som nu då Lich King dessutom kommit ut och man vill bli lvl 80 så snabbt som möjligt, du hinner ingenting. Att flyga, åka båt och allt du gör i spelet tar tid. Att bara åka från Stormwind till Westfall med en gryphon tar ca 1-2 minuter.* Om du ska åka båt mellan Kalimdor och Eastern Kingdoms, eller som den nya delen Northrend, så måste spelet ladda, dvs det kommer upp en laddningsskärm. Tar vanligtvis endast några sekunder, men det är ändå värdefull tid om du bara får sitta två timmar. Vad kan mer sägas? I artikeln står det att folk tappar fotfästet, och många tror att då man spelar WoW så har man inget liv utanför. Jag har pojkvän, jag har nära vänner. Jag går i skolan, jag gör annat också. Det finns extrema fall av folk som faktiskt tappar fotfästet, som verkligen No life'ar som vi kallar det. Dvs på svenska, Inte har något liv. Tiden flyger förbi då man sitter med ett dataspel. Titta på T ex Sims. Jag spelade Sims då jag var yngre och kunde sitta i flera timmar med det. Visserligen ska du inte springa runt och döda där, men du sitter ju trots allt flera timmar, och det är ju samma sak. Inte för att jag glömde bort att äta eller annat. Mina föräldrar höll dessutom koll på mig då jag spelade, så ingen fara med det. Nu är jag 19 år och spelar World of Warcraft. Jag tar själv ansvar för mitt spelade och jag skyller det inte på någon annan. Dessutom, det där med att man inte konverserar.. Senast i helgen satt jag med min pojkvän och hans kompis och lirade tillsammans. Hur kul som helst. Och då vi inte spelar tillsammans sitter vi och pratar på Skype/Ventrilo. End of Story.

---------------------------------------

* = Beroende på dator och internetuppkoppling. T ex sitter jag vid en bärbar dator där fps,en ("Frame per second") inte är den bästa, och då tar det lite längre tid. Dessutom sitter inte alla som spelar WoW på 100mb/s, vilket också kan dra ner så spelet laggar.

Åsikter
Postat av: Anonym

hej! vilken realm spelar du på? horde eller alliance?

2008-11-24 @ 14:12:38

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback