Do not enter room 1408..

Hej alla! Kanske dags för en liten uppdatering! :) Har ju varit här i stockholm nu i fyra dagar vilket känns helt underbart! :D Dock surt att jag missar Elisabeths födelsedag.. :/ Mn men.. Grattis gumman! <333 Hoppas du får ha en helt underbar fest tillsammans med de andra! =D
Igår va Magnus och jag på bio. Vi såg Ps, I love you! Det är en helt underbar film med Gerard Butler! Behöver det sägas mer??!! När vi kom hem var det ganska sent, men vi kunde inte direkt sova, så vi satte oss och tittade på 1408 som vi laddat ner. Den var också bra, väldigt psykotisk dock. Värd att se var den iaf. Men den som vill se zombies och mycket blod, nja, det är inte en sån film. Däremot en som har klaustrofobi ska nog se den om den vill bli rädd. xD Han blir nämligen instängd i rum 1408 på ett hotell, (han är en skeptiker som inte tror på andar och spöken och sånt, därför åker han runt för att bevisa.) och alla som bott i det där rummet har dött. Samuel L. Jackson som spelar hotelldirektören varnar honom för att bo i rummet eftersom ingen någonsin har klarat sig mer än en timme i rummet. (och alla har såklart dött).

-SPOILER-
Så på slutet när det har gått en timme, (Klockan på nattduksbordet räknar ner från 60 minuter) och killen ligger på golvet. Alldeles utslagen efter allt han gått igenom.. Vad kommer hända nu då? Tänker man när man ser hur klockans sista sekunder slår..
4... 3... 2... 1...
Då ser man hur hela rummet är fint igen (Det såg rent ut sagt förjävligt ut) och klockan står åter på nattduksbordet och visar.. att 60 minuter återstår. Telefonen ringer och han svarar. En kvinnoröst säger: "Om du inte vill vara med om den här timmen igen så kan du få ta våran snabbutcheckning". Vad är då snabbutcheckningen? Jo.. Han ser in mot sovrummet där det hänger en snara. Men han tittar bara på den och går tillbaka till telefonen och tackar nej till erbjudandet. Han tar då sin spritflaska, tar en tygbit och stoppar ner i den sprit som är kvar, tänder på med en tändare och slänger skiten rätt in i väggen så allt brinner. Han vet att han omöjligt kommer kunna ta sig ut ur rummet så han förstör det (han brinner inne) så att ingen annan ska behöva känna ondskan igen som finns i rummet. (Det händer såklart en massa däremellan som spelar roll och några saker efter, men men... Se filmen! Helt klart bättre än om jag ska berätta den =P)

Åsikter
Postat av: Emelie

Jag känner nu att jag också vill se den filmen, den låter bra! =D Båda två faktiskt XP Men jag ville inte läsa Spoilern, eftersom jag skaaa se 1408 nån gång ;P

2008-03-25 @ 21:32:34
Postat av: Ellis

1. Jag skippar att läsa spoilern, men tack för varningen om dess existens iaf
2. Tack gumman, jadå vi ska nog lyckas hitta på tillräckligt mycket i den där bastun för att strunta i att du har sex och inte vi =P
3.haha jag hörde från Kix att 1408 har ungefär lika skrattretande zombies som i am legend... iaf hade vi två samma reaktion = lovande =P men å andra sidan brukar väl du vara mer lättskrämd av filmer än vad jag är?
4. När fan tänkte du komma hem till oss egentligen?

2008-03-25 @ 22:24:05

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback