Mobil på vift

Har du någonsin varit med om att tappa mobilen på bussen? Det var vad som hände min pojkvän Magnus igår. Han skickade ett sms till mobilen där det stod att den som hittade den skulle ringa till mig. Han hade tagit bussen 5.40, och en kille ringde och väckte mig halv nio. Bläsch. Helt sömndrucken svarar jag hallå och får till svar: "Sov du?". Nej jag är vaken yxskaft. -.-' Iaf så märkte jag ju på en gång att det inte var magnus röst, så jag fick veta att det var en alex jag talade med, så jag sa till honom att han skulle lämna mobilen till busschaffisen som sedan kunde lämna in den på navet. När jag sedan kl 10 anländer själv till navet kommer 191;an från ånge in, men ingen mobil. Jag frågade på navet och va säkert dit typ 3-4 ggr under dagen men ingen mobil. Jag gick till Bussgods och frågade dem. Nada. Fick ett nummer till Ceris Resor i Ånge som jag ringde, men heller ingen mobil där. Jag kände mig frustrerad, och magnus hörde inte av sig heller. Jag hade heller inga nummer till magnus vänner, så jag kunde inte komma åt honom på något sätt.
Senare på kvällen vid 17 när jag gett upp allt hopp om att kunna hitta mobilen, får jag ett sms från magnus pappa där det står att "En kille har hittat magnus mobil, de tar kontakt med dig" - Leif. Först tänkte jag, vem fan är Leif? Sen kom jag på att det va magnus farsa, och får bara någon minut senare ett röstmeddelande där en kvinnoröst berättar att hennes son har hittat en mobil och om vi vill ha kontakt med dem så kan vi höra av oss på ett nummer. Just kl 17 skulle jag egentligen ha teori, men den sket jag fullständigt i, sprang ut och ringde numret. Yes! Magnus mobil är hittad och någon vill lämna tillbaka den! Grejen var att de här personerna bor i något ställe som heter Jungaverk, som ligger ovanför Torpshammar där magnus bor. Tur i Oturen? o.O
I vilket fall som helst så berättade modern att jag tydligen hade sagt till hennes son i telefon att telefonen inte var något att ha, men det sa han säkert bara för att han ville behålla den. -,- Skitunge!! Jag sa åt honom att lämna den till busschauffören, varför gjorde ungjäveln inte det?!! Nåja, han hade stängt av magnus mobil som har pinkod, så de kom inte in på den igen. Lyckligtvis så tänkte de efter lite och kom ändå in i mobilen genom att byta SIM-kort, och på så vis komma åt telefonlistan. Jag fick då numret till Nelly och Viking i magnus klass som jag ringde till. Jag fick genom Nelly tag på magnus eftersom Viking satt på tåget från stockholm till sundsvall. What ever, jag fick tag på magnus genom nelly som jag typ aldrig mött så pojken blev ganska förvirrad, men jag fick iaf tala med magnus och berättade som det var att han måste ta kontakt med den här familjen för att kunna få tillbaka sin mobil. Detta var första gången vi talat med varann över hela dagen. Så får jag kommentaren med ynklig röst: "Är du arg på mig?". Aww.. Självklart var jag inte arg på magnus. Att tappa mobilen kan alla göra, och jag vet själv hur galen jag blir bara jag glömmer den hemma eller liknande!!
Så magnus ringde till familjen efter att vi lagt på, och bestämmer med dem att han ska träffa moderns äldsta son som går i samma skola som magnus på onsdagar, nämligen bobergsgymnasiet i ånge. Jag kan inte göra mer än det jag gjort, nu är det upp till magnus. :) Dock så höll jag knappt på att få ett tack av honom så glad som han blev! =P Skönt i alla fall att magnus kan få sin mobil tillbaka! Jag vill inte påstå att jag gjorde allting, för det va ju faktiskt de som tog kontakt med mig. Ska träffa magnus senare idag kl 16, han ska då vara på teatern kl 17, så jag får ha honom i en timme i alla fall. Det hoppas vi på ska bli kul! :D Även fast jag är ganska pank. >.< Jobbigt att säga pank när man har 1500 kr på banken man inte får röra för de pengarna ska jag köpa mobil för på torsdag! Lyckligtvis får vi ju även pengar då, men jag vill ha pengar NU! Jag måste verkligen skaffa mig ett jobb. -.-'
Förresten fyllde jag på mobilen med 100 kr igår, min sista hundring jag fick av pappa i helgen. Vet ni hur mycket pengar jag hade kvar på kortet när dagen var slut? 4 kr.


Åsikter
Postat av: Annizh

haha, vad snäll du är mot din pojkvän ! :D
Vilken jobbig dag^^

Postat av: Annizh

Svar: Tack, den är lite knepig men det funkar :P
Jo, laddad med bra musik OCH batteri begav jag mig ut på en liten tur ;)

2008-01-29 @ 15:14:27
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: Ellis

Hujujuj... Usch vad du fick springa och det var ju "lite" klantigt/elakt att inte lämna telefonen till chaffisen tycker jag. Tur att det löste sig i slutet ändå :3

2008-01-30 @ 11:00:39
Postat av: Emelie

Huj va du fick springa runt för att få tag på den där mobilen, men det var ju tur att du hitta den ;) och dumma unge som hittar på en lögn om "den funkar inte", han försökte säkert behålla den själv
XO
Men som sagt, tur att det löste sig :3

2008-01-30 @ 20:30:49

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback