Lögner och kärlek

Idag va jag med Magnus och Oscar. Struntade i sånglektionen. Orkade helt enkelt inte. hade innan det två roliga lektioner. En i naturkunskap där vår lärare berättade om hans tripp till sydafrika. Jätteintressant faktiskt! och sedan filosofi där vi pratade om innekatter. XD
Men, varför denna rubrik? Jo det kommer jag till nu..

Oscar har en tjejkompis som  han behövde köpa present till. Så efter mycket idéer bestämde vi oss för att Venuella kunde vara ett bra ställe. XD Och vi hittade, eller rättare sagt, oscar hittade själv. Dock så kände jag att jag inte orkade vara kvar i affären, så jag gick ut och satte mig. Får bara någon minut senare efter att jag satt mig, ett samtal från en tjej där hon säger att (i korta drag nu då) Magnus är otrogen mot mig och inte vill ha mig. Att han bara leker med mig och att jag borde göra slut.
Samtalet var över på typ en minut, så jag hann inte säga mycket. Jag kurade bara ihop mig för mig själv, och en stund senare kommer Magnus och gänget (eftersom några av hans andra klasskamrater anslutit till skaran) ut från affären och hittar mig. Satt ju inte så långt borta. Vad gör Jenny? Hon ställer sig upp, arg som ett bi och skriker åt pojkarna att försvinna. Mest Magnus. Jag vet, ni kanske tycker att jag överreagerade, men va fan, jag darrade och var rädd över att det faktiskt var sant. Jag sprang iväg, rundade Irish Pub där jag stannade med darriga ben samtidigt som jag viskade till mig själv; "Säg att det inte är sant.." om och om igen.
Jag lugnade ner mig, och tänkte att jag skulle ringa magnus som hade börjat gått. Han svarade inte eftersom han inte kände mobilen i fickan. Blä. Så jag sprang efter och hann efter dem på köpmangatan, alldeles vid Rai, eller Hemmakväll som det heter nu. Jag får på något sätt ur mig; "Säg att det inte är sant! Säg att det inte är sant!". Pojken förstår ingenting, men jag berättar då att en tjej ringt till mig. Han ber om hennes nummer. Jag kan inte ge honom det. Varför? Dolt nummer. -.-
Jag darrade då fortfarande på benen, och jag försökte lugna ner mig själv i magnus armar samtidigt som han viskade att han aldrig skulle vara otrogen mot mig. Och jag tror honom. Det är bara det att jag blev så fruktansvärt skärrad. Och jag hör hennes ord fortfarande i öronen.. "Han vill inte ha dig längre.."

Åsikter
Postat av: Ellis

Ha vill ha dig. Det syns. det är bara någon svartsjuk liten hora som försöker få bort honom från dig så att hon kan ta honom på rebounden. Släpp inte!

2008-02-27 @ 22:26:07
Postat av: Therese

Håller med Ellis.
Klart hon är svartsjuk på dig, skulle jag oxå vara om jag nu inte hade Sonny. Vem vill inte ha en sån underbar kille som Magnus?

2008-02-28 @ 17:25:20
Postat av: Emelie

Men fy fan att nån ringer sådär bara! XO Jag ska hitta henne och strypa henne, fy i helvete va arg jag blir!
Men jag håller fullkomligt med Elisabeth, det är klart synligt att han vill ha dej, det märks på långa vägar. Den där idioten gjorde så för att hon är svartis, hon vill få dej att göra slut så hon kan få honom, skit i henne. Släpp honom för guds skull inte gumman!

2008-03-12 @ 08:36:22

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback