Blod, smärta och tårar

Ja jo.. kanske inte riktigt så illa, men smärtan och blodet finns i alla fall.. Satte in spiralen idag. Jesus fy fan va det gjorde ont..! Aldrig igen alltså! (Eller jo om fem år?) >.< xP
Magnus fick komma in när vi var klara, fick inte sitta upp heller utan va tvungen att ligga ner i typ tio-femton minuter för att jag kunde svimma om jag ställde mg upp för fort. Så som en duktig liten flicka som jag är så ligger jag fint kvar. Men vilken smärta.. Jag kunde knappt gå!! Om ni är vana vid hemska menssmärtor så kan jag tala om att det här va typ tre gånger värre! Fick skjuts hem av pappa från mödravården med magnus som stannade i typ en timme.. Blä på honom. Hade ju hellre velat att han stannade, men samtidigt, han har ju tvättid ikväll. =P
Jag får inte bada, ha sex eller något annat som kan skapa infektion i underlivet under fem dagar. MEN jag frågade och jag får basta OM jag duschar efteråt. ;)
Kommer ha blödningar i typ 2-3 MÅNADER framåt av och till.. vill inte~~ >.<'' Men men, vill man så vill man? Dock fick jag inte veta det innan. xD Så kommer dessutom gå med de här smärtorna imorrn också, så jag kommer inte till skolan! Kryper för fan omkring på golvet snart. xP
Barnmorskan va jättesnäll mot mig och sa att jag hade varit jätteduktig som gått igenom hela processen eftersom många tjejer inte klarar av smärtan utan avbryter. *Känner mig duktig*
Och ja, jag skrek. =P

~~Känner du/har du själv någon som har spiral?~~

Åsikter
Postat av: Emelie

Din stackare, usch va jag tycker synd om dej! Fy fan att du inte kan ta p-piller, så jäkla bekvämt, bara en att svälja om dan liksom =/
Men sikken tur att du kan basta iallafall =D

2008-02-12 @ 21:03:14
Postat av: Ellis

Fan vad du är stark som inte avbröt mitt i. Det hade nog jag gjort om det hade gjort så skrikont som jag får känslan av att det gör när jag läser det här...
Men fan va taskigt att de inte sa nåt om ontet och blodet i förväg! Mycket dålig stil!
Tur att du får basta iaf ;)

2008-02-13 @ 17:39:31
Postat av: Ellis

Fan vad du är stark som inte avbröt mitt i. Det hade nog jag gjort om det hade gjort så skrikont som jag får känslan av att det gör när jag läser det här...
Men fan va taskigt att de inte sa nåt om ontet och blodet i förväg! Mycket dålig stil!
Tur att du får basta iaf ;)

2008-02-13 @ 17:40:32

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback