Morgonstund har frun i mun

Det är ganska ovanligt att se jenny uppe den här tiden, eller i alla fall PIGG den här tiden. jag brukar ju för fan ligga och dra mig tills nu.. Stackars elisabeth som måste kliva upp idigt enbart för att kunna ta sig till skolan!! jag lider med dig gumman.. *krama om*

Jag gjorde provet på ams.se, och fick fram en massa resultat, och tydligen ska jobba med säkerhet och bevakning o_O'' Vad fick ni??
Det jobbiga är att typ inga av de jobben jag fick fram, och som dessutom verkar vara "vettiga" har högskoleexamen, vilket jag VILL. Jag VILL plugga, hur konstigt det än låter. Jag orkar fan inte gå ut och jobba redan. Nej uscha. Jag kommer säkert bara hamna nere bland de arbetslösa jävlarna. Och att jobba med tidningen, där vill jag inte hamna.. ><'
Jag har ett tag varit nyfiken på det här med att bli advokat. Det finns några hakar.. Har tagit denna "lista" från ams:

"Juristutbildningen omfattar 4,5 år studier vid universitet. Ämnen som ingår är bland annat civilrätt, straffrätt, processrätt, offentlig rätt, förvaltningsrätt och skatterätt. Utbildningen avslutas med jurist kandidatexamen.
För antagning krävs grundläggande behörighet och särskild behörighet i svenska, historia och samhällskunskap.
Notariemeriteringen innebär att under två år tjänstgöra vid en tingsrätt eller länsrätt. Ett halvår av tjänstgöringstiden kan ibland ske vid åklagar- eller kronofogdemyndighet, skatteverket eller eventuellt någon annan myndighet. Konkurrensen om notarietjänsterna är fortfarande stor framför allt inom storstadsregionerna, vilket gör att det krävs höga betyg från juristutbildningen för att bli antagen."

Åsikter
Postat av: Emelie

Huva, fy skjutton va jobbigt det där lät O_o, fast det låter nog mer komplicerat på text än vad det egentligen är, men jag kan ju ändå inte säga att jag blir sådär jäättesugen på advokatutnildning när man läser det där XD

2007-10-09 @ 10:07:01
Postat av: Ellis

haha ajdå, och ja det är väl inte världens roligaste att pallra sig upp klockan 6 på mrogonen... jag var i timrå när du skrev det här xD
och jag håller nog med emelie om att det säkert är lättare än det låter på skrift.... jag borde ta det där testet... påminn mig?


Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback