Stockholm sammanfattning

Jag är äntligen tillbaka från stockholm, och det var idag när magnus och jag tog bussen in till stan och vidare ut till birsta som jag insåg vilket litet samhälle jag bor i. Nåja, vad har jenny gjort i stockholm egentligen? Hör och häpna..

Måndag
Steg på tåget från sundsvall 14.08 och anlände till Stockholm vid halv sju.
Vi gjorde inte så mkt den dagen, utan tog det bara lugnt och jag fick se mig omkring i magnus fina lilla bostad där hans mor bodde med Bengtsson, Puttan och Hubbe.

Kista. Från början kände jag inget köpsug trots att jag hade mkt pengar att spendera, men då vi kom in till Esprit och magnus börjar prova kläder som jag hittat honom, då kan jag inte heller låta bli att hitta saker som jag provade och sedan köpte. Vi gick också på bio och såg No Reservations (Kärlek på menyn), vilket är en supersöt film som alla kärlekspar borde se! Av fem stjärnor så får den fyra!! :3 Vi drog runt i kista hela dagen, och tog sedan bussen hem.

Vi va i Jakobsberg! Till outlet. Vi tog inte bussen utan gick dit, så ingen kan klaga på att vi inte fick motion! Vi drog runt och lodade där, Jakan påminner om Birsta om man räknar bort Birsta city, med tanke på att det är en massa hus överallt och inte direkt en stor galleria som i kista.

Vi höll även på att bli rånade på två kronor av en fyllis på söder, då han kom fram till magnus och mig med en sönderslagen flaska och ville ha två spänn. Vi totalvägrade och sa att vi inte hade något. Efter en del schafs går mannen iväg och magnus och jag kan fortsätta. Vi går en bit, och då står en grupp människor och ringer till polisen för att anmäla mannen. Vi går en stund till, mer ner till stan, då en man går förbi oss och säger "Döda alla stockholmare!". Vi skrattar åt mannen och fortsätter sedan. Vi skulle nämligen hälsa på magnus morfar som jag inte kom så bra översens med, med tanke på att han hela tiden talade ner sundsvall. (Han var här senast för 30 år sedan. Det har hänt ganska mkt sen dess, eller hur? ;P)

På fredagen, på kvällen, så ville jag göra mig fin. Vi skulle äta tacos till middag, och jag vet inte varför, men jag hade packat med min röda klänning i väskan som jag satte på mig och gick ner. Magnus mamma har varit frisör, så hon satte upp mitt hår jättefint, och magnus och jag tog en massa roliga kort efter att han satt på sig sin fina smoking. ;) Pojken var hur fin som helst! Dumma tandställning som ska förstöra allting.. -.-

Lördag
Klev upp sex imorse, trött som fan, och fick skjuts av magnus mamma till buss-stationen i barkarby, varifrån vi sedan tog pendeln in till centralen. Vårt tåg avgick från stockholm central 8.30, och vi ankom till sundsvall, 25 minuter försenade, trötta. Borta bra men hemma bäst!

Det va väl allt jag hade tänkt berätta! det hände mycket i stockholm, men jag kan inte komma ihåg riktigt vilka dagar då sakerna skedde! Så ni får ta det i det stora hela. ;) Nedan följer några sötis-bilder från Stockholm! :D (Endast från Fredagen eftersom det var enda dagen vi fick tag på en kamera :{)


  Söt! <3

Puttan och Bengtsson! Bengtsson är den oranga, feta saken! :P

Hubbe på promenad! :D

Me! :)

Efter långa dagar blir man trött! Naw.. <3

Hubbe sötnos! :)

Yay!

Åsikter
Postat av: Ellis

Haha låter ju som ni hade kul iallafall och visst känns det härligt(?) litet att komma hem när man varit där nere?
Orka att det var just två kronor han ville ha xD
Har du verkligen så långt hår redan eller är det löshår på bilderna? Fin jacka/boa(?) iaf, du passade i den :3

2007-11-04 @ 21:30:09
Postat av: Emelie

Hihi, låter som en härlig tid i Stockholm iallafall =D
Meh, egentligen va onödigt att be om bara två kronor =S Knäppgubbe XP
Nice pics you ;P Du var ju värsta pangbruden på dom bilderna, à la moviestar med boa och allt XD

2007-11-05 @ 01:53:22
Postat av: Kimmen

aw det låt ganska sjukt.. det där med två spänn x__x
Va söt hubbe e

2007-11-05 @ 13:16:19

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback