Det vackraste

Jag va med Magnus i helgen vilket är helt normalt? Vi tänkte så det knakade och försökte räkna ut när vi blev ihop. Jag vet inte om vi fick fram något datum.. Men det va väl typ i början av oktober? Aja det ordnar sig säkert. :)

En sorglig sak som har hänt är att mamma, pappa och rolf begär att jag varje kväll, KLOCKAN 22 (!!!) ska ta upp datorn och mobilen och lägga på övervåningen. Jag ska alltså inte få ha någon som helst kontakt med mina vänner eller pojkvän efter klockan tio på kvällen. Det tycker jag suger. Mina päron anser att det är det ända rätta eftersom jag mådde skit förra veckan, och då pratar vi inte fysiskt.. Jag vet inte om detta kommer leda till något bra eller dåligt. Jag vill kunna känna att jag kan ringa till Magnus, Elisabeth eller någon annan mitt i natten om jag mår så jävla dåligt att jag bara vill ta livet av mig. Det är i en sådan situation som man vill kunna ha de närmaste intill sig och gråta..
Jag är van att ställa klockan på mobilen för att kunna komma upp om mornarna, och jag kan inte få in i deras skallar att min kropp INTE kan anpassa sig efter en speciell tid då jag ska upp eftersom jag börjar olika varje morgon! (Tex imorgon, Måndag börjar jag halv elva och på tisdag 8.30. Lite skillnad va?) Iaf så vill detta inte gå in i deras hjärnor, så det är väl bäst att jag gör som de säger. Jag måste få ordning på mina studier känner jag. Komma igång ordentligt med projektarbetet och andra saker. Förra veckan missade jag ett nk-prov. Jag hatar att missa prov. Och den här veckan har jag religion och kinesiska om jag minns rätt. Wish me good luck?
Jag kommer alltså inte att kunna vara nåbar efter klockan tio på kvällen. Jag hoppas för allt i världen att detta "straff" (Vad fan ska man annars kalla det?) ska dras tillbaka. Sure, datorn kan jag leva utan, men mobilen är ändå en säkerhet. I alla fall för mig.

Så dagens jävla visa blir "Det vackraste", för det vackraste jag vet är fan att vakna intill Magnus om mornarna..

Det Vackraste - Cecilia Vennersten

Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid, och jag glömmer både rum o tid.
Du ligger här brevid, och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig, är det vackraste för mig.

Så sagolikt det är, att se morgondimman lätta.
När mörkret sakta flyr, och att se hur dagen åter gryr,
en kylig morgon bris, sakta sveper genom rummet.
Jag kryper tätt intill lycklig för att du finns till.
Stunder av stillhet, ett ögonblick av ro ibland,
stunder av lycka att bara ha varan. Det är en rikedom att få älska &
att älskas vår kärlek sparsamhet. Är det vackraste jag vet.

Det vackraste som finns är att vara någon nära,
när månen lyser klart över skog och mark så
underbart. Jag ligger här brevid och jag känner hur du andas att
älskas utav dig är de vackraste för mig, stunder av stillhet
ett ögonblick av ro ibland stunder av lycka, att bara ha varann.
Det är en rikedom att få älskas & att älskas, vår kärlek storbarhet är
det vackraste jag vet. Du ligger här brevid och jag känner hur du
andas, att älskas utav dig är det vackraste för mig.

Åsikter
Postat av: Ellis

Wow, det betyder ju snart två månader! Grattis! x3
Usch för ditt straff! På vad sätt kommer fråntagna kontaktvägar att få dig bättre? Jag vet att man överlever utan datorn (även om det är tungt) men utan mobilen hade jag gått under! Och jag har en känsla av att jag faktiskt inte är så mycket mer extrem än dig på den punkten? Jag förstår verkigen din smärta!
Hihi ja visst är det mysigt att vakna med någon man älskar. :3
Tack för att du återupplivade minnet av låten, det var länge sen sist.

2007-11-25 @ 20:38:51
Postat av: Emelie

Yay, ni har varit tillsammans, som Elisabeth säger, i snart två månader! =D Grattis! :3
Fy sjutton vilket jäkla straff! XO Det där kan ju knappast få dej att må bättre, tvärtom, inte veta att man kan få kontakt efter klockan tio med kompisarna eller pojkvännen om man mår dåligt! Dumma de där! XO

2007-11-28 @ 10:55:58

Säg din mening!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback